יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

פסטיבל ימי הולדת - פרק 1 - יום הולדת "סמי הכבאי"

2 ילדים חמודים בהפרש של 1 שנה ו-3 ימים, הגדול בן 4 והקטן בן 3, 2 מסיבות יום הולדת נושא בגן עם הפעלה, מסיבת נושא 1 גדולה לשניהם עם החברים והמשפחה, 8 (!!) עוגות יום הולדת בסך הכל (הסבר ומצעד העוגות בפוסט המשך)...
לא היה קל, אבל היה כיייףףף!!! :)

אז נתחיל בבכור שלי, הילד הרגיש שלי, הכבאי האמיץ שלי, הצייר המוכשר שלי, הפינוקון המתוק שלי, זה שהעניק לי באהבה גדולה את התואר המושלם בעולם- "אמא", ילד אהוב שלי כבר בן 4. ארבע!! וואו, אני אמא עם ותק (אמהות עם ותק רב יותר, נא לא לצחוק עליי...), הזמן טס ומתחשק לי לתפוס כל רגע, כל חיבוק, כל צחקוק, כל פינוק, כל משחק, כל פיסת חוויה וכל פיסת הוויה...

בגן עושים מסיבה עם הפעלה - הילד עם ההורים בוחרים הפעלה כלשהי לילדי הגן הקשורה למה שילד היום הולדת אוהב. החמודי בחר את נושא הכבאות (מפתיע?).

מה בתכנית?
"קורס" הכשרת כבאים צעירים הכולל הסברים על תפקידי הכבאים, הוראות הבטיחות של הכבאים, "המנון הכבאים" ותרגול רטוב :).

החמודי שלי מאווווווווד אוהב צביעה, אז החלטנו להסביר לילדים על תפקידי כבאים באמצעות תמונות שהן בעצם דפי צביעה שהחמודי צבע לגמרי לבד בהתלהבות רבה. הכנו מהן כרטיסיות והסברנו על כל תמונה. לכל כרטיסיה הודבק סקוטצ' מאחור והן התנוססו ברב פאר על קיר ספריית הגן.


רקסי כלב ההצלה, שימוש ברתמת בטיחות, כיבוי שרפות בעבודת צוות עם זרנוק, טיפוס על סולם, מסוק חילוץ, עזרה לבעלי חיים, רכב כיבוי ולוחמת האש פני (כן, גם בנות יכולות).

אחרי זה ילד היום הולדת סיפר לכל הילדים את עצות הבטיחות של סמי הכבאי, מהספרים של הסדרה (זיכרון פנומנלי שמעורר בי קנאה רבה).



ובסוף החלק העיוני שרנו בקולי קולות את "המנון הכבאים", שהוא בעצם השיר של "סמי הכבאי" כמובן :).

אחר כך עברנו לאימון המעשי- כל הילדים יצאו לחצר הגן דרך מסלול מכשולים שכלל קפיצה מעל "שריפה" מחישוקים בצבעי אדום, צהוב וכתום וזחילה מתחת ל"עשן" מבד אפור שנמתח ביציאה מהגן (חבל שאין תמונות, אבל אנחנו היינו חלק מהמסלול...). שם חיכה הציוד לתרגול הרטוב של כיבוי "שריפה"- סל כדורסל מקושט בנייר קרפ בצבעי צהוב, אדום, כתום ("שריפה") ודלי מלא בבלוני מים!!!! הילדים היו צריכים לכבות את השריפה ע"י קליעת בלוני המים לסל, כשהם מתפוצצים ומשפריצים מים לכל עבר. בסופו של דבר הבלונים נזרקו על כל דבר שגרם להם להתפוצץ - היה שמח, היה רטוב, היה כיף!







ובסיום הקורס, ילד היום הולדת שלי העניק בגאווה לכל ילד מדליית כבאי :)



סמי הכבאי

הפעמון צלצל גלין גלאן
סמי הכבאי מוכן
הוא יוצא לעבודה 
במדים ובקסדה

תמיד נותן שרות - הכבאי
הוא מגיע במהירות - הכבאי
סמי בא לעזור
הוא הכבאי הגיבור

ברחובות הסואנים
לכולם מסביר פנים
אם יש מישהו בצרה
אז לסמי הוא יקרא

תמיד נותן שרות - הכבאי
ומגיע במהירות - הכבאי
סמי בא לעזור
הוא הכבאי הגיבור


תגובה 1:

  1. תודה על המידע.
    נראה מאוד נחמד, לשני בניי יש ימי הולדת במרץ ולכן אנו חוגגים להם בדרך כלל בנושא של פורים עם מאפרות ואוכל של פורים, וכמו מסיבת פורים רגילה פשוט הם במרכז החגיגה.
    הרעיון שלך נראה מאוד מעניין ואני חושב שאולי אני יאמץ אותו על מנת לגוון קצת, יש אופציות רבות לפעילות ילדים לפורים אבל נראה לי שכדאי להתחיל לגוון הילדים מתחיל להתגבר ועוד מעט כבר לא יהיו גם ימי ההולדת האלה.
    אני אשמח לשמוע ממך על עוד רעיונות אם יש לך.

    השבמחק

אשמח לשמוע מכם :)
ובואו נהיה חברים בפייסבוק: www.facebook.com/FunKidsFood